Реклама

Вантажівки


Реклама

Вантажівка (вантажний автомобіль) – транспортний засіб, призначений для перевезення вантажів. Слово «вантажівка» має досить широке поняття і об'єднує в собі як тягачі, так і комерційні автомобілі, і навіть легкові кузовні версії (пікапи). Вантажівка складається з тягової частини і вантажної платформи. Розглядаємо вантажівки з невідокремлюваною вантажною платформою з повною масою від 7,5 тонн. Основну класифікацію вантажівок можна провести за вантажопідйомністю:

  • легкі комерційні вантажівки з повною масою від 7.5 до 15 тонн: Renault Master, VW Crafter, Mercedes-Benz Sprinter;
  • -середньотонажні вантажівки з повною масою від 15 до 40 тонн: Volvo FL або FE, призначені для міських або регіональних перевезень;

    -важкі вантажівки з повною масою від 40 до 100 тонн, призначені для важких будівництв: Volvo FMX, Renault C, IvecoTrakker;

    -суперважковаговики, кар'єрні самоскиди, з повною масою від 100 до 400 тонн: БелАЗ7560, 7571, Cat 797F.

    Вантажні платформи в залежності від призначення можуть бути виконані у вигляді відкритого чи закритого, тентованого, ізотермічного кузова, рефрижератора, а також самоскида. Вантажівки можуть бути обладнаними спеціальними цистернами для перевезення рідин, у тому числі небезпечних.

    Колісна база вантажівок може варіюватися від 4х2 до 8х8 залежно від потужності двигуна і призначення вантажівки. Таким чином, кар'єрні або будівельні самоскиди найчастіше обладнуються колісними базами 4х4, 6х4, 6х6, 8х6.

    Шасі або рама вантажівки виконується зі зносостійкого, ударостійкого металу і покривається антикорозійним або нанокерамічним покриттям.

    Особливу увагу при конструюванні вантажівки приділяють передачі сили на колеса, тобто КПП і мостам. Міські моделіта моделі для розвезення вантажів вирізняються високим крутним моментом вже на низьких оборотах, що дозволяє зберігати маневреність в місті. КПП самоскидів і будівельних вантажівок проектуються з малими інтервалами між передавальними числами для використання в будь-яких умовах, наприклад, навантаженим під гірку або на бездоріжжі. Ведучі мости обладнуються як звичайними, так і колісними редукторами, що збільшують повну масу вдвічі.

    Для використання на трасі або в міських умовах вантажівки оснащуються системами пасивної та активної безпеки: противідкатними системами, саморегульованими фарами. Крім того, сучасна вантажівка відповідає всім вимогам зручності для водія і ергономіки салону: від важеля перемикання передач до спального місця.

Читати