Реклама

Тягачі


Сідельний тягач - вантажний автомобіль для перевезення важких і великогабаритних вантажів на напівпричепах. Тягач із напівпричепом називається автопотягом. Тягач являє собою автомобіль, що складається з наступних конструктивних елементів, що визначають його функціональність та області застосування:

Кабіна. Кабіни виготовляються капотні і безкапотні. Капотні кабіни в основному поширені в США, Австралії, де немає обмеження по довжині автопотягів. У Європі виробляються і використовуються безкапотні або похилі кабіни. У капотних кабінах двигун розташований спереду, під капотом, що полегшує доступ до нього при ремонті. У похилих кабінах двигун розташований під кабіною, над передньою віссю. Різниця в конструкції кабіни визначає також розподіл ваги по осях і центр ваги, а значить, впливає і на стійкість і керованість всього тягача і автопотягу.

Залежно від призначення і класу тягача, кабіни бувають різних розмірів і комплектацій. Як правило, вони поділяються на короткі, денні (зі спальним місцем), спальні та спеціальні. Спальні похилі кабіни мають довжину в основному до 2,3 м (найбільш поширена Scania - 2,26 м), але досягають і 3,42 м (Long Cre Cab). Це дозволяє обладнати кабіни спальними місцями і додатковим обладнанням. Залежно від висоти вони варіюються від 1,5 м до 2,3 м. Денні кабіни - трохи коротші і нижчі, не мають додаткових опцій і зручностей, їх розміри - 1,9 м на 1,5 м. Ширина кабін в основному в межах 2,43 м. Як правило, довжина завжди більше висоти, як мінімум на 10-15 см (для Scania). Однак найбільші кабіни можуть мати форму куба з розмірами 2,3х2,3х2,3 м.

Двигун можна назвати найважливішою функціональною частиною тягача. Від потужності двигуна залежить його загальна маса, вантажопідйомність, споживання палива. Тягачі обладнуються дизельними двигунами. Сучасні технології вприскування палива, системи охолодження і відведення відпрацьованих газів дозволяють збільшити потужність і знизити споживання палива в рази в порівнянні з попередниками. Крім того, більш суворі екологічні норми роблять необхідним обладнання двигунів системами нейтралізації вихлопу. Для сідельних тягачів робочий об'єм двигуна варіюється від 9 до 16 літрів, потужність відповідно від близько 230 до 750 к.с. (для вантажівок Volvo, Scania). Вони виробляють крутний момент до значних 3550 Н/м вже при 1000 об/хв. Такі можливості двигунів дозволяють збільшити загальну масу до 100 і більше тонн (а з колісними редукторами до 180 тонн). Це максимально розширює функціональні можливості тягачів при русі під гірку, транспортуванні вагомих вантажів, їзді по бездоріжжю.

Трансмісія передає потужність двигуна на колеса і в цілому визначає працездатність всього автопотягу. Трансмісія складається з КПП, ведучих мостів, коробки відбору потужності. Коробки передач поділяються на механічні, механічні з подвоєними передачами і повністю автоматичні. Для МКПП базою залишається класична механіка. Однак з опціями автоматичного зчеплення і програмного забезпечення вони являють собою автоматизовані КПП, у яких навіть може бути відсутнім педаль зчеплення. Дубльовані коробки передач мають близько розташовані передавальні числа, що збільшує кількість передач до 12-14 і максимально підвищує прохідність тягачів. Багато КПП оснащуються гальмом-сповільнювачем, який створює гальмівне зусилля вже на валі відбору потужності або КПП. Це робить гальмування більш плавним і швидким.

Осі і редуктори відповідають за розподіл навантаження і за вантажопідйомність. Осі можуть обладнуватися простими механічними редукторами або доповнюватися колісними редукторами, які підвищують загальну масу. Наприклад, тягачі з однією віссю і потужністю близько 250 к.с. обладнуються простим редуктором. При потужності до 750 к.с. і загальній масі більше 150 тонн необхідний колісний редуктор.

Сідло. Це механічний зчіпний пристрій, що розташований догори від осей тягача і забезпечує зчеплення з напівпричепом. Являє собою округлу металеву плиту з отвором для кріплення напівпричепа розміром від 50,8 і 88,9 мм. Цей пристрій повинен забезпечувати також маневреність цілого автопотягу на дорозі.

Основними виробниками тягачів є:

  • Daimler AG з марками Mercedes-Benz, Freightliner Trucks, Sterling Trucks, Unimog, Western Star, Fuso, BharatBenz
  • Volvo Group з марками Volvo, Mack, Renault, UD Nissan Diesel
  • PACCAR з марками DAF Trucks, Kenworth, Peterbilt, Leyland Trucks
  • Volkswagen Group з марками Scania, MAN
  • Dongfeng Motor
  • Тata Group з марками Tata Motors, Daewoo Commercial Vehicle
  • Hyundai Kia
  • Toyota Group з марками Hino Motors, Isuzu
  • Iveco Group з марками Magirus, Astra, Seddon Atkinson, Yuejin

By clicking any link or object on this website, you unconditionally agree and authorize us to process your personal data, including the use of cookies and other tracking technologies. It is implemented to enhance and personalize your experience on this website, other our websites and websites of third-party advertisers cooperating with us. Our partnering companies may also store cookies on your device or use similar technologies to collect and process the personal information. Learn more about how we treat your private information.