Цікаві пропозиції

Mercedes-Benz Sprinter 519 TRANSFER XL / 22+1+1 / ON STOCK!!!
Ціна за запитом
2025, Дизель
Польща, Kębłowo

Iveco Daily
4 000 EUR
502662 км, Дизель, 2-вісний
Італія

Mercedes-Benz Sprinter
14 000 EUR
2017, 233979 км, Дизель, 2-вісний
Італія

Iveco Daily Kutsenits 2011 Rossero, Prodig
Ціна за запитом
2011, 415000 км
Польща, 26-067 STRAWCZYN

Mercedes-Benz Sprinter 2023 jak nowy 44 tys km 23+5 miejsc
67 874 EUR
2023, 36000 км, 2-вісний
Польща, 26-067 STRAWCZYN

Iveco Rosero First *2x klima*webasto*
30 420 EUR
2014, 280000 км, 2-вісний
Польща, 26-067 STRAWCZYN

Iveco FERQUI SUNRISE
56 169 EUR
2014, 76000 км
Польща, 26-067 STRAWCZYN

Mercedes-Benz Vario 815D 39 miejsc DWIE SZTUKI
14 033 EUR
2006, 360000 км, 2-вісний
Польща, 26-067 STRAWCZYN
Автобус - механічний колісний транспортний засіб з автономним джерелом живлення на борту, призначений для перевезення пасажирів.
Ідея громадського транспорту була втілена в Англії в Кемборніу 1801 р. Перший автобус був створений на паровій тязі винахідником паровоза Річардом Тревітиком. Він міг перевозити вісім пасажирів. Як не дивно, подальша доля автобусів була пов'язана з розвитком електричних моторів. Так, у 1886 р. був запущений автобус на електротязі в Лондоні, а в 1901 р. - у Росії. Разом із розвитком автомобілебудування на базі двигунів внутрішнього згоряння з'являється і аналогічний автобус. Він був побудований в Німеччині на фабриці «Benz» і вміщував 8 пасажирів.
Класифікацію автобусів можна проводити за призначенням. Саме воно багато в чому визначає і конструкцію автобуса.
Основну масу світового парку автобусів складають міські автобуси. Вони призначені для перевезення пасажирів по маршрутах з частими зупинками. Такі машини повинні бути зносостійкі, просторі, з широкими дверима і накопичувальними майданчиками, а також обладнаними поручнями. Місткість може досягати 300 пасажирів. Міські автобуси в основному складові, побудовані з основного кузова і однієї або двох візків-секцій з гнучкими з'єднаннями між ними. Міські автобуси обладнуються зазвичай автоматичними КПП і посиленими гальмами. Особлива увага приділяється безпеці та зручності при висадці та посадці пасажирів. Наприклад , передбачено блокування дверей для попередження затиснення пасажирів, а також висувні пандуси і кріплення для інвалідів-колясочників.
Приміські автобуси трохи відрізняються від міських. Вони не мають додаткових секцій, їх двері можуть бути вужчими, а кількість сидінь збільшено. Як і міські автобуси, вони можуть бути низькопідлоговими. Однак приміські автобуси роблять менше зупинок і не мають накопичувальних майданчиків.
Міжміські автобуси розраховані для перевезення пасажирів на тривалі відстані. З урахуванням того, що зупинки можуть робитися не рідше, ніж через кожні чотири години, автобуси повинні бути обладнані зручними спальними сидіннями, системами безпеки, вентиляції, автономним туалетом, об'ємним багажником, а іноді і міні-кухнею. Місткість таких автобусів досягає 100 чоловік (для двоповерхових).
Решта категорій за функціоналом, місткістю, безпекою так чи інакше будуть підпадати під три або навіть дві головні, зазначені вище. Таким чином, перонні автобуси призначені для перевезення пасажирів до літака. Однак за конструкцією вони є міськими автобусами з дещо видозміненою кабіною. Іноді такі автобуси бувають навіть безпілотними. Замість водія, завдяки простоті маршруту, машиною керує комп'ютер на основі супутникової системи.
Шкільні автобуси- це серійні автобуси з підвищеним рівнем безпеки, ременями, світловою сигналізацією, оснащенням. Найчастіше для цієї мети вибираються моделі міжміських автобусів.
Крім того, проектуються спеціальні автобуси: всюдихідні, шахтні, поштові. Їх конструкція залежить від маси і навантажень.
Як і в тягачі, найважливішими елементами автобуса є двигун і трансмісія. Двигуном або джерелом живлення на автобусі можуть бути акумуляторні, суперкондесаторні батареї, дизельні, газопаливні двигуни внутрішнього згоряння, паливні елементи, зовнішня контактна. Найбільш поширеними є дизельні двигуни. У старих автобусах застосовуються бензинові двигуни. Сучасні автобуси проектуються для роботи на змішаному джерелі живлення.
Важливу роль у розвитку автобусного і громадського автотранспорту відіграють екологічне регулювання та урядові субсидії. Тому, з посиленням норм щодо вихлопів в закритих міських зонах, в автобуси почали встановлюватися електромотори. Державні дотації або субсидії допомагають знижувати собівартість експлуатації автобуса та в проваджувати більш екологічно чистих технологій.
Виробництвом автобусів займаються, як правило, виробники вантажівок і тягачів. Серед найбільш відомих марок можна виділити Mercedes-Benz, Volvo, Scania, MAN-Neoplan.